ИСТОРИЯ РОССИИ
Мультимедиа-учебник
Главная Новости О нас Статьи Форум Анекдоты
Russian History  
Вы находитесь: Главная arrow Статьи arrow Документы по истории России до XVIII в. arrow Послания Иосифа Волоцкого (1490-1515 гг.)
 
История России: XX век
Пользователь

Пароль

Запомнить меня
    Забыли пароль?
История России: XIX век

Rambler's Top100

Послания Иосифа Волоцкого (1490-1515 гг.)
Список статей
Послания Иосифа Волоцкого (1490-1515 гг.)
Страница 2
Страница 3

Послание Ивану Ивановичу Третьякову

 

Послание Иосифово к некоему велможе, зазираюшу ему на Иосифа о бывшей брани со архиепископом Серапионом Великаго Новаграда и Пскова

(...) А Божественая правила повелевают царя почитати, не сваритися с ним. Ни древний святители дръзнуша сие сотворити, ни четыре патриарси, ни римский папа бывший на вселенскых и помесных соборех. И аще когда царь и на гнев совратится на кого, - и оне с кротостию и с смирением и со слезами моляху царя. И аще когда прилунится на соборе слово кому святителю с царем или со князем, -преже умолят царя, яко дабы повелел рещи. Егда ж повелеваше царь, глаголаху тогда со смирением и с кротостию от божественых писаний, паче ж от священных правил. (...)

И аз (...) суду бил челом тому государю, которой (...) всем нам, общий государь, ино всея Русский земля государем государь, которого Господь Бог устроил, Вседрьжитель во свое место и посадил на царьском престоле, суд и милость предасть ему и церковьное и монастырское и всего православного християньства всея Руския земля власть и попечение вручил ему. И яз того ради таковаго государя нашел, которого суд не посужается. Глаголеть бо в Божественых правилех, яко царьский суд с святительским судом не посужается ни от кого же в древних летех, ни в нынешних, ни в тамошних странах, ни в нашей Русстей земли, точию един Серапион архиепископ говорил на соборе. (...) А Божественое писание повелевает и простых людей не грабити неповинно.

Глаголеть Божественный Златоуст: и князи и власти милование и заступление и правду покажите на нищих людей господня ради страха, понеже суд жесток бывает на великих, ниже сумнится лица всех владыка, ниже срамляется величия, понеже малого и великого той сотворил, крепким же и сильным—крепко истязание ждет. И аще не сохраните заповеди его, ни судите по правде, ниже по воли Божией ходите, но уповайте на неправду и на восхищение жалаете, сего ради скоро и страшно на вас приидет пагуба.

Зри, что глаголет Божественный Златоуст, яко не сумнится лица всех владыка, ниже срамляется величия, понеже малого и великого той сотвори есть - крепких же и сильных крепко истязание ждеть, аще уповаете на неправду и на восхищение желаете. (...)

Таково осужение бывает, иже простыя человеки обидящим. А иже церкви Божия обидящим, какова погибель будет, на преди о сем напишем. Занеже манастырь и церкви Божие не может повинна быти никогда ж. Аще ли игумен или инок паде в согрешение, и тем воздають по делом их. А того ни в древних царех, ни в князех православных, ни в тамошних странах, ниже в нашей Русстей земли не бывало, что церкви Божия и монастыри грабити, бояхуся бо ся Господа Бога, и иже от священных правил положенные клятвы на обидящих Божия церкви.

Правило святого вселенского собора 5-го 165 святых отец на обидящих святые Божие церкви: иже аще кто явится, неистовствуя на святыя Божия церкви и на священная их власти, даное от Богови в наследие вечных благ и на паметь последнего рода или манастырем даное граблением и насилием дея, отьимаа от них всяко даное, даемое Христови, и аще кто изобрящется се творя безчиние велие и святым церквам, четверицею паки воздаст воспять церковьное, а не покоряюще же ся истинным правилом святых отець, аще воевода - воеводства чюж или воин - воиньетва чюж, и паки аще великим негодованием негодовати начнуть, забывше вышнего страха и оболкшесь в бестудство - повелевает наша власть тех огнем съжжещи, дом же их святым Божиим церквам вдати, их же обидеша. Аще ли и самый венецьносящеи тоя ж вины последовати начнуть, надеющесь богатстве и благородстве, а истоваго не радяще, не отдавающе же, их же обидеша святыя церкви или манастыря, - прежереченной вине да повинни будуть по святых правилех да будуть проклята в сии век и в будущий. (...)

И ты, господине, поразсуди собе, яко не точию власть в землет Бог от иже церковьная и манастырская восхищати желающих, но и душа отъемлет страшными лютыми муками. Сего ради ведый известно Божественая писания великий самодерьжец государь христолюбивый князь великий Василей Васильевич толико попечение имеаше о Божественых церквах и о манастырех, яко ж ни малаго безчестия или обид церковных презрети, но сих отмщати и не попущати сех обидети или бесчествовати. (...)

Правильные бо закони налагают проклятие на обидящих святые Божия церкви и манастыря, якож зде речено есть Божественая писания сице глаголять: подобает убо всем православным христьяном паче ж святителем и священником, вся творити же и глаголати по свидетельству священных правил. А иже в небрежении полагают священаа правила - под клятвою суть.

Глаголеть бо ся в соборе соединения, иже быв при Констентине и Рамане царема; иже в небрежении полагающе священная и Божественная правила Божественных отець наших, иже святую церковь подпирают и все христьянское жительство украшающа Божественному наставляят благоговеинству. Аще от сих кто небрежет - да будет проклят. (...)

И ты, господине, посмотри собе Божественая писания, каково отлучение и неблагословение и не токмо отлучение и неблагословение положи, но и клятву и проклятие на тех, иже в небрежение полагают священная правила. (...)

 

Послания Иосифа Волоцкого. М. —Л., 1956. С. 183—185, 187—208, 229—232, 235—236.

 

 

 

Только зарегистрированные пользователи могут оставлять комментарии.
Пожалуйста авторизируйтесь или зарегистрируйтесь.

Комментарии

Powered by AkoComment 2.0!



 
Copyright © 2005-2017 Clio Soft. All rights reserved. E-mail: clio@mail.ru T= 0.032800 с. Яндекс.Метрика